Uczniowie klasy II od września uczestniczą co tydzień w dodatkowych zajęciach komputerowych w ramach innowacji pedagogicznej „„Koduję, programuję przez zabawy od drugiej klasy w Scratch problemy rozwiązuję”. Celem tych zajęć jest między innymi: wprowadzenie na zajęciach od II klasy nauki podstaw kodowania i programowania za pomocą różnych zabaw, wykorzystanie platform internetowych do nauki podstaw programowania, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Tematyka zajęć skupiona jest wokół trzech bloków tematycznych: zabaw z kodowaniem na dywanie, zabaw na platformach edukacyjnych do nauki kodowania i programowania oraz programowania w Scratch. Uczniowie poznali matę edukacyjną, uczyli się kodować na niej wyrazy, pisali kody i wyznaczali trasy. Kodując bawili się figurami i kolorowymi kubeczkami. Z olbrzymim zaangażowaniem wykonują kolejne polecenia na platformach edukacyjnych do nauki kodowania i programowania: kodable.com, code.org, lightbot.com/flash.
Dzieci w zajęciach uczestniczą bardzo aktywnie.
Home » Aktualności » „Koduję, programuję przez zabawy od drugiej klasy w Scratch problemy rozwiązuję” – innowacja pedagogiczna