„Rozwój kompetencji szansą na lepszą przyszłość” to tytuł projektu realizowanego w roku szkolnym 2014/2015. Projekt z priorytetu IX poddziałania 9.1.2 – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zadanie zakłada udział uczniów w zajęciach wyrównawczych z matematyki oraz zajęciach dodatkowych z matematyki, przyrody i technologii komputerowej.
Zajęcia języka angielskiego realizowane w siedmiu grupach obejmują tematykę z szerokiego zakresu. W czasie zajęć uczestnicy tworzyć będą prace plastyczne i plakaty z wykorzystaniem nowego słownictwa, wykorzystają gry planszowe i interaktywne, opracują mapę miasta, kalendarz pogody, będą autorami książki o wakacjach, obejrzą bajki w języku angielskim(być może odegrają ciekawe role). Zajęcia w grupie starszej urozmaicone będą tworzeniem filmików, pokazem mody, grami sytuacyjnymi, programem kulinarnym.
Koło przyrodnicze stworzy okazje do obserwowania zjawisk przyrodniczych z daleka i z bliska (z wykorzystaniem mikroskopu), poznania różnych gatunków roślin i zwierząt (nawet najdziwniejszych), oznaczania wieku drzew, poznania Wszechświata, stworzenia kompasu, ciekawych doświadczeń z optyką.
Koło matematyczne da szansę do poznania wybitnych matematyków starożytnych, nauczy określania wieku wydarzeń historycznych, pozwoli rozwiązać „zapałkowe dylematy” i tajemnicze nazwy liczb, umożliwi spotkanie z bohaterami Matlandii, przeniesie uczestników do królestwa sprytu- zagadek logicznych, nauczy planowania wycieczki, projektowania wzoru tkaniny. Czekoladowe szaleństwo ułatwi działania na ułamkach dziesiętnych. Jednostki objętości przybliży cieknący kran. Grupa starsza pozna m.in. najszybsze i najwolniejsze zwierzęta świata obliczając prędkość. Oprocentowania bankowe, korzystanie z planów i map to wiedza, którą można zaskoczyć niejednego dorosłego.
Koło komputerowe zapewni rozrywkę z komputerem, pokaże jak stworzyć krzyżówkę, rebus, prezentację multimedialną, przygotować świetne zdjęcie, opracować komiks. Uczestnicy zajęć wcielą się w rolę szkolnych redaktorów opracowując „ Szkolne Wieści”.
Zajęcia matematyczne wprowadzą uczestników w historię naszego regionu, nauczą rzymskiego systemu zapisywania liczb, obliczania upływu czasu między wydarzeniami, porządkowania wydarzeń w kolejności chronologicznej. Umożliwią profesjonalne przygotowanie przyjęcia urodzinowego, ułamkowe zajęcia z pizzą, zakupy w sklepie. Wśród gąszczu ulic rozwiążą dylematy prostych równoległych i prostopadłych.
Zajęcia Szkolnego Ośrodka Kariery przybliżą uczestnikom zagadnienia dotyczące ciekawych zawodów, umożliwią poznanie osób różnych specjalności, zakładów pracy w najbliższym otoczeniu. W grupach drugiego etapu edukacyjnego zajęcia będą próbą odpowiedzi na pytania: Kim będę? Jakie mam plany na przyszłość? Uczestnicy przygotują autoportret zawodowy „Ja za kilka lat”, wcielą się w rolę poszukujących pracy, dokonają analizy ogłoszeń i lokalnego rynku pracy. Urozmaiceniem zajęć będą scenki darmowe „ Jaki to zawód?”
Jakie zajęcia realizowane w ramach projektu
„Rozwój kompetencji szansą na lepszą przyszłość” lubisz i dlaczego?
Uczniowie lubią zajęcia SZOK ponieważ:
Klasa I: „rozmawiamy o różnych zawodach, rysujemy”, „ciekawie się bawimy, malujemy”
Klasa II: „na zajęciach jest fantastycznie”, „są bardzo ciekawe”, „bawimy się”
Klasa III: „ jest wesoło”, „pani jest miła” , „jest dużo zabawy”, „poznajemy zawody”, „gramy w gry”, „często się śmiejemy”,
Klasa IV: „uczymy się przez zabawę”
Klasa V: „są ciekawe”, „mogę powiedzieć coś o sobie i poznać bardziej innych”, „dowiaduję się, jak inni mnie widzą”, „są fajne”
Klasa VI: „zajęcia są fajne i nie nudzę się na nich”, „mogę poznać dokładniej siebie i moich kolegów”
Uczniowie lubią zajęcia języka angielskiego ponieważ:
Klasa I: „malujemy, kleimy, wycinamy i gramy w gry planszowe po angielsku”
Klasa II: „są bardzo fajne i ciekawe”, „można się dużo nauczyć”, „ jest fajna zabawa, kiedy uczymy się nowych słówek”, „ bawimy się w Saimona”,
Klasa III: „robimy fajne zadania”, „robimy różne prace i uczymy się nowych słówek”
Klasa IV: „uczymy się na nich nowych słów”, „przez gry i zabawy rozwijamy się, poznajemy język, który przyda się w życiu i umożliwi wyjazd za granicę”, „świetnie się bawimy ucząc”,
Klasa V: „umożliwiają poznanie języka, co jest przydatne w czasie wyjazdu za granicę”.
Klasa VI: „angielski to moja pasja, a zajęcia są fajnie i ciekawie prowadzone”, „mogę się czegoś więcej nauczyć” „bawimy się na nich, a zarazem uczymy”, „są fajne”
Uczniowie lubią zajęcia przyrodnicze ponieważ:
Klasa IV: „wykonujemy na nich eksperymenty i poznajemy dużo faktów”, „robimy eksperymenty i świetnie się bawimy”.
Klasa V: „wykonujemy dużo doświadczeń”, „poznajemy ciekawostki przyrodnicze”, „dużo się dowiadujemy”, „robimy wiele ciekawych rzeczy”, „robimy ciekawe projekty”
Uczniowie lubią zajęcia komputerowe ponieważ:
Klasa VI: „wiele się dowiadujemy, poznajemy nowe programy”, „dobrze się bawimy”
Klasa V: „poznajemy tajemnice komputera”, „pracujemy w różnych programach”
Uczniowie lubią zajęcia matematyczne ponieważ:
Klasa VI: „dzięki nim wiem więcej i mogę jeździć na konkursy matematyczne”, „mogę rozwijać zainteresowania”
Klasa V: „rozwijają zainteresowania”