Projekt konkursowy „Rozwój kompetencji uczniów
poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów”
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020
Oś priorytetowa: XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności
Działanie: XI.1 Wysoka jakość edukacji
Poddziałanie: XI.1.2 Kształcenie ogólne
Okres realizacji: styczeń 2017-sierpień 2018
Cel projektu:
- wyrównanie dostępu do wysokiej jakości oferty edukacyjnej,
- wzrost kompetencji matematyczno-przyrodniczych,
- wzrost kompetencji językowych,
- wzrost umiejętności w zakresie kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej,
- wzrost kompetencji informatycznych.
Planowane efekty:
- realizacja zajęć rozwijających kompetencje kluczowe,
- wyposażenie pracowni przyrodniczej i informatycznej w środki dydaktyczne,
- rozwinięcie kompetencji cyfrowych i matematycznych,
- rozwinięcie kompetencji w zakresie przedmiotów przyrodniczych,
- zwiększenie zainteresowania nauką.
Wartość projektu: 935032,50
Wkład Funduszy Europejskich: 854737,50
Opis projektu:
W projekcie udział bierze m.in. 37 uczniów klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Pieczyskach:
- 11 dziewczynek i 27 chłopców.
W ramach projektu uczniowie uczestniczą w:
- zajęciach wyrównawczych z języka angielskiego
- zajęciach wyrównawczych z matematyki,
- kole języka angielskiego,
- kole matematycznym,
- kole przyrodniczo- ekologicznym,
- kole informatycznym,
- warsztatach z technik szybkiego uczenia się.
Projekt zakłada także udział uczniów w:
- wycieczce do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie,
- wycieczce do Centrum Wiedzy o Wodzie Hydropilis i Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu,
- międzyszkolnym konkursie informatycznym,
- międzyszkolnym konkursie matematycznym,
- międzyszkolnym konkursie przyrodniczym,
- międzyszkolnym konkursie języka angielskiego.
Harmonogram zajęć w Szkole Podstawowej w Pieczyskach
W zajęciach informatycznych udział bierze 10 uczestników. Program zajęć zakłada:
- zapoznanie z programem do tworzenia animacji poklatkowej,
- tworzenie animacji w programie UnFREEz,
- poznanie programu typu flash do tworzenia animacji i symulacji komputerowych,
- korzystanie z programów Scratch, ELI oraz Delphi.
Zajęcia z technik szybkiego uczenia się odbywają się w dwóch grupach w formie warsztatów.
W czasie zajęć uczniowie nabędą umiejętność organizowania nauki, samokontroli i motywacji; poznają techniki szybkiego czytania i aktywizacji myślenia; nauczą się efektywnie notować, angażować wszystkie zmysły w skuteczne zapamiętywanie i twórczo rozwiązywać problemy.
Zajęcia matematyczne organizowane są w formie zajęć wyrównawczych i koła zainteresowań. Uczniowie na kole matematycznym rozwiązują zadania o zwiększonym stopniu trudności, poznali tajniki rozwiązywania, a także budowania kwadratów magicznych. Projektowali własne krzyżówki z zastosowaniem haseł matematycznych, rozwiązywali szyfrogramy utrwalając kolejność wykonywania działań, szukali brakujących cyfr w działaniach pisemnych. Szóstoklasiści rozwiązywali zadania praktyczne z wykorzystaniem prędkości, drogi i czasu, ponadto rozwiązują zadania przygotowujące na konkurs matematyczny.
Zajęcia wyrównawcze poświęcone są utrwalaniu zagadnień: jednostki pola, obwody wielokątów, pola powierzchni prostopadłościanów, procenty. “Rekreacja na działce” to zagadnienie, w którym uczniowie mogli ćwiczyć obliczanie pól i obwodów figur płaskich. Poznawali skład procentowy różnych produktów, poznawali najszybsze i najwolniejsze zwierzęta świata zgłębiając tajniki prędkości. Tworzyli ankiety na temat różnych zainteresowań uczniów, przedstawiając wyniki w tabelach i na diagramach. Uczniowie klas IV- V wykonywali obliczenia pieniężne, robiąc zakupy w sklepie, poznawali podstawowe figury matematyczne, rozpoznawali proste równoległe i prostopadłe, poznawali jednostki wagi, wykonywali obliczenia kalendarzowe, utrwalali działania pamięciowe i pisemne, działania na ułamkach przy użyciu gier matematycznych, programów multimedialnych, aplikacji matematycznych.
Zajęcia koła zainteresowań przyrodniczo-ekologicznych odbywaja się w dwóch grupach. Dotychczas przedmiotem zainteresowań były: obserwacja świata w powiększeniu, poznanie składu krwi i obserwacja jej pod mikroskopem, poznanie zmysłów człowieka, doświadczenia mające na celu odpowiedzieć, czy rośliny piją wodę, budowa prototypu płuc, w celu zaobserwowania, co dzieje się w klatce piersiowej podczas wymiany gazowej, badanie linii papilarnych. Uczestnicy zajęć poznali również najbrzydsze zwierzęta świata, a także zwyczaje panujące u pszczół w ulu.
Koło zainteresowań i zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020, 9 czerwca Szkoła Podstawowa w Pieczyskach zorganizowała Gminny Konkurs Języka Angielskiego. Uczestnikami konkursu były wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, które realizują zajęcia koła zainteresowań z języka angielskiego w projekcie, czyli Szkoła Podstawowa w Pieczyskach, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie oraz Szkoła Podstawowa i Gimnazjum z Zespołu Szkół nr 2 w Wieruszowie. Celem konkursu było rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językowych oraz kształtowanie umiejętności uczniów.
Uczniowie szkół podstawowych zmierzyli się z zadaniami z zakresu znajomości słownictwa i wybranych zagadnień gramatycznych oraz sprawdzili swoje umiejętności czytania ze zrozumieniem. Uczniowie gimnazjum natomiast dokonali próby swoich sił w czytaniu ze zrozumieniem tekstów i wykonaniu do nich odpowiednich zadań. Były to zadania otwarte i zamknięte.
Uczniowie wykazali się bardzo wysokim poziomem umiejętności językowych.
Wśród uczniów szkół podstawowych laureatami zostali:
I miejsce Natalia Sowa
II miejsce Hubert Szczepański
III miejsce Olaf Ceglarek
wśród gimnazjalistów:
I miejsce Julia Wróbel
II miejsce Karolina Fiołka
III miejsce Daria Siwek
Gratulujemy zwycięzcom i już rozpoczynamy przygotowania do przyszłorocznej edycji.
Gminny Konkurs Języka Angielskiego
W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 11 kwietnia 2018r. nasza szkoła zorganizowała II Gminny Konkurs Języka Angielskiego, który dzięki gościnności strażaków odbył się w sali Ochotniczej Straży Pożarnej w Pieczyskach. Celem konkursu było rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań oraz umiejętności językowych uczniów klas V‑VII szkół podstawowych oraz gimnazjalistów, biorących udział w kołach zainteresowań z języka angielskiego. Uczniowie gimnazjum zmierzyli się z czytaniem ze zrozumieniem, natomiast uczniowie szkół podstawowych sprawdzili swoje umiejętności nie tylko w zakresie czytania ze zrozumieniem, ale również znajomości funkcji i środków językowych.
Laureatami konkursu w kategorii szkół podstawowych zostali:
I miejsce — Olaf Ceglarek– Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie
II miejsce — Hubert Szczepański — Szkoła Podstawowa w Pieczyskach
III miejsce — Hubert Drapiewski- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie
w kategorii gimnazjum – uczennice Szkoły Podstawowej nr 2 im. Józefa Piłsudskiego w Wieruszowie:
I miejsce — Julia Wróbel
II miejsce — Daria Siwek
III miejsce — Natalia Brzezińska
Dwa w jednym — o nocy w szkole
Realizacja projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 stała się okazją do wykorzystania zasobów programu „Żółty talerz”. Nasza nauczycielka – Anna Znamirowska — prowadząca koło języka angielskiego i zajęcia wyrównawcze z tego przedmiotu postanowiła rozwijać zainteresowania uczniów i kompensować braki w niecodzienny sposób. Kilkunastogodzinny wspólny pobyt i realizacja zadań w grupach umożliwiła uczestnikom nie tylko integrację, ale przede wszystkim obcowanie z językiem angielskim w różnorodnych sytuacjach. Program „Żółty talerz” stworzył możliwość wspólnego przygotowania posiłków z produktów zakupionych przez uczniów w „angielskim sklepie”. W czasie wieczorno-nocnej przygody z językiem angielskim na uczestników projektu czekały ponadto: gry planszowe, ruchowe, komunikacyjne, zabawy językowe, karaoke, bajki i filmy animowane. Inicjatywa potwierdziła, że do rozwijania umiejętności porozumiewania się w języku angielskim każda okazja jest dobra.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego mają na celu utrwalenie poznanego słownictwa i struktur gramatycznych oraz rozwijanie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem. Uczniowie wykonują również wiele zadań utrwalających funkcje i środki językowe oraz ćwiczeń rozwijających umiejętność mówienia. Uczniowie uczą się poprzez zabawę, grając w gry planszowe i wykorzystując wiele różnorodnych pomocy dydaktycznych.
Koło zainteresowań z języka angielskiego
Zajęcia koła zainteresowań z języka angielskiego prowadzone są w dwóch grupach. Podczas zajęć uczniowie rozwijają umiejętności językowe, pozwalające na swobodne używanie języka w różnorodnych aspektach sytuacyjno- tematycznych, doskonalą przydatne funkcje językowe ułatwiające porozumiewanie się w sytuacjach życia codziennego. Uczniowie rozwijają również umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem poprzez kontakt z autentycznymi wypowiedziami ustnymi i pisemnymi. Wszystko to za pomocą nowoczesnych technologii (tabletów, tablicy interaktywnej oraz interaktywnych książek), gier i zabaw językowych. Podczas zajęć uczniowie przygotowują się również do konkursów językowych. A efekty ich pracy są już widoczne. W Powiatowym Konkursie Języka Angielskiego uczniowie biorący udział w zajęciach zajęli I oraz II miejsce, a w Gminnym Konkursie Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych 3 miejsce.
„W świecie samodzielnego eksperymentowania”
Pod takim hasłem kryją się tajemnice Centrum Nauki Kopernik a w rolę odkrywców wcieliło się 21 uczniów i uczennic naszej szkoły i 6 ze Szkoły Podstawowej w Teklinowie. Uczestnicy koła przyrodniczo-ekologicznego, realizowanego w ramach Projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020, w czasie pobytu w Koperniku eksperymentowali, poznawali i odkrywali świat. Poznali tajemnice Teatru Wysokich Napięć, Teatru Robotycznego. Eksperymentowali w laboratorium chemicznym, biologicznym i fizycznym. Obejrzeli ciekawe wystawy tematyczne i otrzymali odpowiedzi na szereg pytań. Strefa światła, korzenie cywilizacji, zmysły, funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie, krążenie wody w przyrodzie nie mają przed nimi tajemnic. Ciekawym podsumowaniem pobytu w Koperniku okazał się seans 3d w Planetarium. Projekcja „Astronauty” i pokaz na żywo uzmysłowiły uczestnikom, jak trudne i wyczerpujące są przygotowania do pobytu na stacji kosmicznej i ile niebezpieczeństw czyha na ludzi w przestrzeni kosmicznej. Odpowiedzi na pytanie „co było najciekawsze?” — „wszystko”, „chciałbym jeszcze raz tam pojechać”, „tonący statek”, „roboty badające dno” „tajemniczy kamień, po którym można pisać”, „kosmiczny śmietnik”, „balon”, „bańkowa ściana”, „wyrzutnia”, „morskie dno i powstawanie fal”, planetarium … utwierdziły organizatorów w przekonaniu, że cel zasadniczy projektu i tym razem został osiągnięty.
Tajemnice i piękno przyrody – Hydropolis i Ogród Japoński
W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020, odbyła się wycieczka do Wrocławia dla uczestników koła przyrodniczo- ekologicznego: 21 uczniów naszej szkoły i 6 ze Szkoły Podstawowej w Teklinowie.
Uczniowie zwiedzili Hydropolis – nowoczesne muzeum poświęcone najprostszej, a zarazem najbardziej niezwykłej substancji, jaką jest woda. W zabytkowym, podziemnym zbiorniku wodnym, pochodzącym z XIX wieku, mogli zgłębiać wiedzę na jej temat w ośmiu różnych strefach tematycznych. Mieli okazję na chwilę usiąść w batyskafie i poznać legendarną podróż do najgłębszego miejsca na Ziemi. Zgłębili techniki kamuflażu podwodnych stworzeń, szczegóły życia raf koralowych. Zapoznali się z wodnymi wynalazkami starożytnych inżynierów, zasadami działania stworzonych maszyn. Odkrywaniu kolejnych wątków towarzyszyły odgłosy płynących strumieni, burzy, deszczu, szumu fal morskich.
Podczas zwiedzania z chęcią oddali się chwili błogiego odpoczynku w strefie relaksu, gdzie w bajkowej i fantastycznej scenerii nabierali sił do dalszego etapu wycieczki- zwiedzania Ogrodu Japońskiego. W tej niezwykłej oazie zieleni uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak projektuje się ogrody zgodnie z filozofią zen. Ogród Botaniczny to okazja do powtórki ze znajomości znanych już roślin i poznania zupełnie nowych, egzotycznych gatunków. Poza nauką był to wspaniały relaks w otoczeniu pięknych okazów roślinnych.
Wręczenie nagród
W piątek, w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Wieruszowie, odbyła się uroczystość wręczenia nagród laureatom konkursów organizowanych w ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów”.
Jesteśmy dumni z faktu, że na 21 laureatów 6 nagród otrzymali uczniowie naszej szkoły. Odnieśliśmy sukces w konkursie informatycznym, przyrodniczo-ekologicznym i języka angielskiego. Laureaci: Oliwia Sowa, Wiktoria Małyska, Małgorzata Dąbik, Hubert Szczepański, w dniu dzisiejszym, stali się właścicielami cudownych i wartościowych nagród: aparatu fotograficznego, radiomagnetofonu CD, MP4. Burmistrz Wieruszowa wręczając uczniom nagrodę zacytował łacińską sentencję „Czegokolwiek się uczysz, uczysz się dla siebie ” wzbogacając ją o stwierdzenie: „wiedzy nie odbierze ani woda, ani ogień”. Niech te słowa staną się uczniowskim mottem nie tylko dla biorących udział w konkursach. Życzymy odkrywania kolejnych tajemnic wiedzy na zajęciach i sukcesów w przyszłorocznej edycji konkursów.
Gminny Konkurs Języka Angielskiego
W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 11 kwietnia 2018r. nasza szkoła zorganizowała II Gminny Konkurs Języka Angielskiego, który dzięki gościnności strażaków odbył się w sali Ochotniczej Straży Pożarnej w Pieczyskach. Celem konkursu było rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań oraz umiejętności językowych uczniów klas V‑VII szkół podstawowych oraz gimnazjalistów, biorących udział w kołach zainteresowań z języka angielskiego. Uczniowie gimnazjum zmierzyli się z czytaniem ze zrozumieniem, natomiast uczniowie szkół podstawowych sprawdzili swoje umiejętności nie tylko w zakresie czytania ze zrozumieniem, ale również znajomości funkcji i środków językowych.
Laureatami konkursu w kategorii szkół podstawowych zostali:
I miejsce — Olaf Ceglarek– Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie
II miejsce — Hubert Szczepański — Szkoła Podstawowa w Pieczyskach
III miejsce — Hubert Drapiewski- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie
w kategorii gimnazjum – uczennice Szkoły Podstawowej nr 2 im. Józefa Piłsudskiego w Wieruszowie:
I miejsce — Julia Wróbel
II miejsce — Daria Siwek
III miejsce — Natalia Brzezińska
Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.
„Eksperymentujemy”
W ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” 27 kwietnia uczniowie naszej szkoły z klasy V i VI- uczestnicy koła ekologiczno- przyrodniczego udali się na wycieczkę do Łodzi.
Uczniowie odwiedzili Eksperymentarium, gdzie poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń można tu zrozumieć i wyjaśnić prawa nauki i techniki. Animator objaśnił uczniom w pasjonujący i zabawny sposób skomplikowane zagadnienia z różnych dziedzin. Uczestnicy obserwowali zjawiska na różnych własnoręcznie obsługiwanych przyrządach oraz na stanowiskach interaktywnych (m.in. Nurek Kartezjusza, Młynek Crooksa, człowiek bateria, słup zagrożenia, lewitująca piłka czy głowa na tacy).
Można było zagrać melodię światłem, wywołać pioruny i tornado, sprawdzić, czy jest się dobrą baterią, oszukiwać własne zmysły, wypróbować, co dzieje się z kompasem w Trójkącie Bermudzkim, posłuchać bicia serca myszy i samodzielnie wykonać wiele innych eksperymentów.
Kolejnym punktem wycieczki było planetarium EC1. Uczniowie uczestniczyli w pokazie: „Gwiazdozbiory wiosennego nieba”. Pod okrągłą kopułą w połączeniu z ciemnym wnętrzem stworzono wrażenie bezpośredniego patrzenia w niebo, a efekty wizualne i dźwiękowe dodatkowo potęgowały przeżycia dzieci i rozbudziły zainteresowanie astronomią. W trakcie pokazu omawiano gwiazdozbiory widoczne wiosną po zachodzie Słońca. Oprócz obiektów widocznych gołym okiem uczniowie mogli zobaczyć mgławice, konstelacje gwiazd, galaktyki i planety.
Wycieczka okazała się doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i wyjaśnienia zjawisk, które od zawsze nurtowały człowieka.
Gminny Konkurs Wiedzy Przyrodniczo–Ekologicznej
10 maja w Szkole Podstawowej w Teklinowie odbyła się druga edycja Gminnego Konkursu Wiedzy Przyrodniczo – Ekologicznej dla klas IV – VII szkół podstawowych oraz klas gimnazjalnych. Konkurs zorganizowano w ramach realizowanego przez szkoły projektu edukacyjnego „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów” .
W konkursie wzięło udział 16 uczniów szkół podstawowych.
Naszą szkołę reprezentowali: Maria Puchalska, Natalia Sowa, Patryk Olszowiak, Małgorzata Dąbik.
Interaktywny Park Rozrywki i Edukacji „Rosenau – Zaginione miasto”
Interaktywny Park Rozrywki i Edukacji „Rosenau – Zaginione miasto” to cel kolejnej wycieczki realizowanej w ramach projektu. Wyprawę po kilkuhektarowym parku rozpoczęliśmy od poznania tajemnic „Kamiennego kręgu” i wykopalisk miasta Rosenau. Część edukacyjną wycieczki stanowiły: prawa fizyku i charakter 4 żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia, które poznawaliśmy w „Parku Żywiołów”. W interaktywnym „Ogrodzie Wody” odkryliśmy tajniki działania ręcznych pomp, zapór, fontanny, koła młyńskiego i innych urządzeń wodnych. Niespodziewanie przenieśliśmy się „ windą strachu” do „Kopalni złota”. Poruszając się ciemnymi korytarzami „Strasznej sztolni”, trafiliśmy do pokoju, w którym pobyt okazał się niesamowitą przygodą. Wycieczka to nie tylko zwiedzanie i poszukiwanie, to także rekreacja i rozrywka w parku trampolin, dmuchanym zamku i na karuzeli.
Podsumowanie konkursów
7 czerwca podsumowaliśmy wyniki konkursów przeprowadzonych w minionym roku szkolnym w ramach projektu. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli we wszystkich konkursach tj. — konkursie języka angielskiego pn. „Czytam i rozumiem” – organizowanym przez naszą szkołę,
- konkursie matematycznym organizowanym przez Szkołę Podstawową Nr 2 im. Józefa Piłsudskiego w Wieruszowie,
- konkursie informatycznym organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie,
- konkursie przyrodniczo ekologicznym organizowanym przez Szkołę Podstawową w Teklinowie.
Nagrodzeni uczniowie naszej szkoły są laureatami:
- II miejsca w konkursie informatycznym- Filip Domański – uczeń klasy VI
- II miejsca w konkursie matematycznym – Natalia Sowa- uczennica klasy VI
- II miejsca w konkursie języka angielskiego- Hubert Szczepański klasa VII
Noc z językiem angielskim
W piątek 15 czerwca 2018 r. odbyła się w naszej szkole kolejna edycja “Nocy z językiem angielskim”, która była nagrodą, jak również podsumowaniem całorocznej pracy uczniów klas V‑VII na zajęciach kół zainteresowań i wyrównawczych realizowanych w ramach projektu „Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów”. Nocną zabawę z językiem rozpoczęliśmy od konwersacji przy ognisku, oraz gry w ringo z elementami tworzenia zdań w języku angielskim. Następnie graliśmy w wiele gier językowych, utrwalających poznane na zajęciach słownictwo i konstrukcje gramatyczne. Tworzyliśmy zabawne historie oraz ćwiczyliśmy umiejętność rozumienia ze słuchu wykorzystując platformę Lyricstraining. Na zakończenie obejrzeliśmy film. Było bezsennie, śmiesznie i twórczo.